Rusza aplikacja PEKA w Poznaniu
- Wdrożenie Aplikacji PEKA to dobra wiadomość dla pasażerów, którzy będą mogli wygodniej korzystać z transportu publicznego. Pod względem technologicznym zmiana jest bardzo duża i polega na umożliwieniu zapisywania biletów okresowych w trybie online, a nie jak dotychczas wyłącznie na karcie. Bilet kupiony w aplikacji będzie można natychmiast okazać na smartfonie
– mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.
Aplikacja PEKA przeszła już konieczne testy. W najbliższych dniach będzie ją można pobrać na telefon. W Google Play będzie dostępna od godzin popołudniowych, w czwartek, 5 stycznia, natomiast w App Store jest obecnie w trakcie weryfikacji. Będzie ją można pobrać zarówno na urządzenia mobilne z platformą Android oraz iOS.
- Rozpoczynając modernizację systemu PEKA chcieliśmy sprawić, że będzie on dla pasażerów prostszy i bardziej intuicyjny. To się udało. Dużo wygodniejsze będzie zwłaszcza korzystanie z biletów okresowych. Dotychczas, żeby kupić taki bilet konieczne było wyrobienie imiennej karty. Teraz, po pobraniu Aplikacji PEKA, karta będzie nam potrzebna w momencie kiedy będziemy chcieli korzystać z tPortmonetki. Nowy klient, który rozpocznie przygodę z PEKĄ poprzez aplikację, będzie mógł w każdej chwili zamówić kartę
– mówi Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
Co będzie można zrobić w Aplikacji PEKA?
W aplikacji będzie można sprawdzić swoje konto w systemie PEKA, kupić bilet okresowy lub sprawdzić, jakie przysługują nam ulgi w transporcie publicznym (jeśli wcześniej zapisaliśmy je w systemie). Smartfon z aplikacją będzie także pełnił funkcję identyfikatora cyfrowego w transporcie publicznym. Doładowanie lub zakup możliwy będzie przez 24h na dobę, 7 dni w tygodniu, bez konieczności korzystania z jakiegokolwiek punktu sprzedażowego. Płatności będą wykonywane przez obecnego operatora, tak jak dotychczas, czyli poprzez blik, przelew, inne szybkie płatności do banków realizowane przez Przelewy 24.
Korzystając z transportu publicznego trzeba pamiętać, żeby nie wylogować się z aplikacji, ponieważ ze względów bezpieczeństwa logowanie jest możliwe na jednym urządzeniu, nie częściej niż raz na 24 godziny. W aplikacji będzie też możliwość łączenia kont i zarządzanie nimi (zakupu biletów, podglądu historii transakcji). Z widoku konta głównego rodzic lub opiekun prawny będzie mógł utworzyć nowe konto dla dziecka lub powiązać swoje konto z kontem dziecka, które już istnieje w systemie.
Każdy dotychczasowy użytkownik systemu PEKA, posiadający już swoje indywidualne konto i imienną kartę PEKA, chcąc korzystać z Aplikacji PEKA zostanie poproszony o dodanie swojego zdjęcia.
Obserwuj nas także na Google News
Zmieni się także system obsługi pasażerów na www.peka.poznan.pl. Portal pasażerski zyskał nowe funkcjonalności, takie jak np. nowy kreator zakupu biletu okresowego i doładowania tPortmonetki oraz został dostosowany do przeglądarek internetowych w urządzeniach mobilnych.
Docelowo PEKA ma umożliwić korzystanie z tPortmonetki poprzez powiązanie płatności z kartami zbliżeniowymi. Nie trzeba byłoby wówczas transferować środków. To perspektywa 3-5 lat, obejmująca także konieczność wymiany czytników PEKA w pojazdach, co będzie się wiązało z koniecznością pozyskania dużych środków finansowych.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?