Przetarg wygrała francuska firma Safege, która wykonanie prac wyceniła na 1,4 miliona złotych i zobowiązała się do zakończenia ich o miesiąc wcześniej od zakładanej daty. Francuzi pokonali dwie inne firmy, które również stanęły do ogłoszonego przez Poznańskie Inwestycje Miejskie przetargu.
W projekcie zawarta będzie m. in. budowa bezkolizyjnego przejazdu i przejścia pod linią kolejową. Poza tym Safege przygotuje projekt budowlany samego wiaduktu kolejowego, układu dróg, parkingów, a nawet zagospodarowania zieleni. Pełen program funkcjonalno-użytkowy oraz ostateczna decyzja o uwarunkowaniach środowiskowych powinny być gotowe na przełomie lipca i sierpnia przyszłego roku.
Z kolei wyliczenia PIM wskazują, że z węzła powinniśmy skorzystać w 2022 roku. Jego koszt to około 80 milionów złotych, z czego połowę może pokryć unijne dofinansowanie. Budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego finansuje Poznań, gmina Komorniki i starostwo powiatowe.
Przypomnijmy, że tunel pod linią kolejową ma być rozwiązaniem problemów komunikacyjnych na granicy Poznania i Plewisk. W godzinach szczytu na przejazd przez tory kierowcy czekają w tym miejscu nawet kilkadziesiąt minut.
Zobacz wizualizacje z galerii na górze strony.
Marsz Równości 2017 przeszedł ulicami Poznania - zobacz wideo:
źródło: gloswielkopolski.pl/x-news.pl.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?