Poznań na Facebooku - w internecie miasto tętni życiem
Wszystkie drogi prowadzą do stolicy Wielkopolski, a najkrótsza wiedzie przez portale społecznościowe. To na nich coraz chętniej promuje się Poznań. Korzysta przy tym zarówno z oficjalnych kanałów na Facebooku, jak i z tych, które powstają dzięki inicjatywie samych mieszkańców. Z jaką skutecznością?
Mroczny Poznań - o mało znanej historii miasta na Facebooku
- Jeśli chodzi o miejski marketing internetowy, w Poznaniu nikt nie radzi sobie szczególnie dobrze - zauważa Iza Bluszcz z agencji interaktywnej Wide Open. - Oficjalna promocja miasta w poznańskim wydaniu polega głównie na informowaniu o wydarzeniach sportowych i kulturalnych, a to za mało - wyjaśnia. - Nawet na stronach poświęconych miastu ruch generuje się przy pomocy śmiesznych obrazków, memów. Internauci chętnie w nie klikają, ale niewiele się z nich dowiadują.
Spotted: MPK Poznań - czyli poznański podryw na Facebooku
Poznań na Facebooku to ponad trzydzieści niezwiązanych z mediami stron poświęconych naszemu miastu. Ile z nich spełnia dobrze swoją funkcję? - Miejski marketing za pośrednictwem internetu ma sens tylko wtedy, kiedy można go przełożyć na realną działalność - podkreśla Piotr Luczys z Instytutu Socjologii UAM. - Dlatego do najcenniejszych inicjatyw należą te, które wychodzą od samych mieszkańców, służą ich interesom i potrafią zmotywować innych do działania.
- W myśl tej zasady polecam profil Ulepsz Poznań. Można tam znaleźć świetne miejskie rozwiązania i bez wahania podzielić się swoimi pomysłami - zachęca Jan Legutko. - Podobnie jak wielu aktywnych użytkowników sieci, uważam też, że oficjalna strona Poznania na Facebooku nie spełnia swojej roli. Brakuje na niej aktualnych informacji. A mnie naprawdę interesuje, jak długo będzie trwał paraliż komunikacyjny i na co idą moje podatki - żali się poznaniak.
Poznań na Facebooku - czytaj więcej
Tymczasem zamiast stron poświęconych inwestycjom i planom na przyszłość, w internecie mnożą się profile o charakterze rozrywkowym i kulturalnym. - Najważniejsze dla nas jest promowanie małych inicjatyw i ludzi z pasją - mówi Sandra Grobelna ze Stacji Poznań Główny. - Chcemy pokazywać zapomniane lub nowe miejskie zakątki, ewentualnie znane miejsca w nietypowy sposób. Z rozsądkiem podchodzimy do trendów, oceniamy ich długofalowy wpływ na miasto - dodaje administratorka profilu na Facebooku.
Stacja Poznań Główny i Ulepsz Poznań to tylko początek długiej listy profili na Facebooku. Jest jeszcze m.in. Spotted: MPK Poznań, Modernistyczny Poznań czy Mroczny Poznań. Lubicie?
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?